
Bunnkamp og treneravgang: - En samlet vurdering
Faisal Dahir fikk kun ti kamper som Fram Larvik-trener og ledet ikke laget i bortetapet mot Sarpsborg 2.
Foto: norskfotball.coms
Fredag ettermiddag, dagen før bortekampen mot Sarpsborg 2 i Østfold, meldte Fram Larvik at Dahir ikke lenger var lagets trener.
- Faisal Dahir fratrer som trener for Fram A-lag med umiddelbar virkning. Initiativet ble tatt fra klubbens side, og avgjørelsen kommer etter en samlet vurdering av den sportslige situasjonen. Etter at ti kamper av vårsesongen er unnagjort ligger Fram på nedrykksplass med åtte poeng.
Det meldte Larvik-klubben på sine hjemmesider. Dahir ble hentet fra Grei foran denne sesongen og fikk kun med seg ti kamper før oppholdet hos «Frammane» ble avsluttet.
- Fram Fotball takker Faisal for innsatsen og arbeidet han har lagt ned i sin tid i Fram, og ønsker ham lykke til videre i trenerkarrieren.
Vil ikke kommentere
Dahir henviser til Eirik Monsen, advokat og juridisk rådgiver i Norsk Trenerforening, i intervju med lokalavisen Østlandsposten.
Heller ikke Monsen ønsket å kommentere situasjonen overfor ØP fredag.

Fram Larvik informerte fredag om at Erik Biseth og sportslig leder Kai Braathen ville lede laget inntil en permanent løsning kommer på plass.
Med Biseth og Braathen på sidelinjen ble det 2-1-tap borte mot Sarpsborg-rekruttene lørdag. Det var Fram Larviks syvende tap på elleve kamper denne sesongen.
Nedrykkskamp?
Fram Larvik, som er en tradisjonsrik klubb med fersk erfaring fra 2. divisjon, ligger dermed tredje sist i 3. divisjon med tre poeng opp til nettopp Sarpsborg 2.
- Vi kommer på banen som et forvandlet og bedre lag de siste 45 minuttene, men en førsteomgang langt under pari gjør at vi dessverre taper, oppsummerte Fram på sine Facebook-sider.
Tre poeng mot Drøbak-Frogn hjemme i Framparken siste runde før ferien må til dersom laget skal kunne håpe å ta ferie på rett side av streken.
- Der trenger vi sårt de tre poengene, slår Fram fast.
Erik Biseth sa dette etter debuten på sidelinjen denne sesongen:
- Vi skapte nok sjanser til at vi burde fått med oss poeng. Jeg syns vi sprudlet på mye av det vi gjorde. I andre omgang kjørte vi matchen fra start til slutt.




